• A Comunidade apostou por un sector de futuro nunha fase temperá de desenvolvemento, consolidándose agora como un gran referente
13
Jul
2021

Galicia situouse como unha rexión á vangarda do desenvolvemento tecnolóxico de drons civís en Europa. Unha aposta do goberno galego que se desenvolveu da man de Indra, compañía que fai cinco anos comezou as súas actividades neste campo na nosa terra. 

Naquel 2016, a Xunta confiou na tecnolóxica española para impulsar un sector totalmente novo. Durante este tempo, Galicia converteuse nun referente internacional de innovación e disponse a liderar un mercado en expansión. A estratexia pola que apostou a Xunta foi clara e ambiciosa, promovendo sectores de futuro nunha fase temperá de desenvolvemento onde puidese consolidarse como un gran referente.

Un destes sectores era o dos drons, campo no que impulsou a iniciativa Civil UAVs Initiative co obxectivo de desenvolver aplicacións innovadoras baseadas no uso de aeronaves remotamente tripuladas que mellorasen a vida dos cidadánsIndra impúxose a algunhas das empresas máis importantes do mundo no concurso internacional lanzado polo Goberno galego.

Sistema Targus

A proposta de Indra baséase no desenvolvemento íntegro na rexión do que consideran o "maior e máis avanzado" dron civil tripulado en EspañaTrátase dun avión opcionalmente tripulado (OPV) de máis de 1,2 toneladas de peso e 11 metros de envergadura que pode voar con ou sen piloto a bordo e que está equipado cos sensores e sistemas máis sofisticados para prestar apoio desde o aire á loita contra os incendios forestais, protección do medio mariño, tarefas procura e rescate no mar e o control do uso do chan.

O Targus é un sistema pioneiro que está a abrir camiño a toda a industria dos drons ata o punto que as autoridades aeronáuticas europeas para a seguridade aérea han definido xunto a Indra unha folla de roteiro a seguir para converter a esta aeronave nun dos primeiros drons de longo alcance de Europa completamente certificado para voar no espazo aéreo civil.

Un desenvolvemento que sitúa a Galicia á vangarda do sector debido a un traballo que se levou a cabo desde o Centro de Investigación Aeroportada de Rozas (CIAR), en Castro de Rei (Lugo), cun equipo de enxeñeiros galegos no seu maior parte.

Indra instalouse compartindo primeiro hangar co Instituto de Técnica Aeroespacial Español (INTA), que xa se atopaba alí, e termino o proxecto levantando un hangar propio de grandes dimensións e deseño futurista completamente novo. Para a compañía, Rozas e Lugo ofrecen unhas capacidades únicas para realizar probas de voo con drons, difíciles de atopar en calquera outro lugar, tanto dentro como fóra de España.

Embarcacións non tripuladas

Sobre esta base, Indra propuxo á Xunta desenvolver unha embarcación non tripulada dotada de todo tipo de sensores e dispositivos automáticos para dar apoio a misións de procura e rescate e vixilancia ambiental. A empresa elixiu Vigo como base de operacións para o desenvolvemento íntegro deste prototipo.

Así mesmo, e máis aló do desenvolvemento de vehículos, Indra completou numerosos desenvolvementos de solucións tecnolóxicas como o centro de misión e procesado de datos, encargado de xestionar as operacións con drons e compartir os datos que recollen estes vehículos en información en tempo real. Tamén deseñou xunto a empresas galegas como Sixtema e Adantia un dron aéreo ambiental que consiste nun helicóptero multirotor de tamaño medio dotado con instrumental para tomar mostras en ríos e encoros e monitorar a calidade da auga.

Outras das solucións ou tecnoloxías nas que Indra traballou son o simulador do Targus, baseado en realidade virtual; a aplicación de drons a tarefas de mantemento, facendo uso de conceptos da Industria 4.0; e distintos desenvolvementos auxiliares, como ligazóns de comunicacións mellorados, sistemas para illar os sensores do movemento do dron, ou multirrotores cativos, que voan unidos a embarcacións para estender o seu campo visual.

Compartir